امواج خروشان در نما

159

نمای این ساختمان که امروز معرفی می کنیم نمایی است که از تلاطم امواج خروشان دریا برگرفته شده است.این ساختمان که در کرج واقع شده با استفاده از احجام پر و خالی در نما مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

چند بعدی بودن نما یک ارتباط بصری پویا بین ساختمان، منطقه و ناظر به وجود آورده که این حرکت برای ناظر از هر سمت حس متفاوتی به وجود می آورد. این درک بصری توسط تغییرات نور خورشید در طول روز قابل لمس است که بر اساس الگوی نور و سایه به وجود می آید

پنجره های این نما بر اساس معماری سنتی فارسی و با الهام از ارسی و شیشه های رنگی طراحی شده است. ایده استفاده از شکست نور و سایه به منظور افزایش کیفیت فضای داخل خلق شده است.

علاوه بر موارد فوق، استفاده از رنگ برای کنترل حرارت نور خورشید در فضل گرم و جلوگیری از گرمازدگی کاربران ایجاد شده. دو رنگ نمادین فیروزه ای وآجری براساس معماری سنتی ایرانی انتخاب شده که الگویی براساس گنبد بازار باستانی شهرکاشان می باشد.

در این پروژه تغییر بین دو رنگ بر اساس تغییر نواسانات در نما می باشد. از رنگ آجری در قسمت مقعر شیشه استفاده شده و رنگ فیروزه ای در قسمت محدب به کار رفته است. البته در برخی نقاط از شیشه شفاف ساده استفاده شده تا در طول روز نور طبیعی فضا را پوشش دهد.

4

3

5

8

9

11

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *